Ilustracja modowa



Temat ilustracji modowej zajmował mnie od dawna, wielokrotnie próbowałam swoich sił w tym temacie, ale każda próba przynosiła kolejne rozczarowanie moimi rysunkowymi umiejętnościami. Jakiś czas temu postanowiłam przekopać internet w poszukiwaniu inspirujących modowych szkiców. W ten sposób dowiedziałam się o kilku ciekawych osobach, które zajmują się tym na codzień, ale o nich później.


Na czym to polega?

Ilustracja modowa jest niezwykłym typem rysunku. Bardzo  często w w filmach dokumentalnych o projektantach możemy zobaczyć sceny kiedy z precyzją kreślą coś na kartkach. Ilustracja w modzie jest tak samo ważna jak wizualizacje budynków w architekturze. Dzięki szkicom projektanci przenoszą na papier swoje wyobrażenia o przyszłych projektach. Sprawni artyści potrzebują zaledwie kilku chwil aby naszkicować cudo.
Szkice projektów są zazwyczaj narysowane w błyskawicznym tempie, więc charakteryzują się pewną niestarannością i chaosem. Ukazane modelki są niezwykle smukłe i ustawione w nienaturalnych pozycjach. Taki układ ma za zadanie jak najlepszego przedstawienia ubrania.
Niezwykle trudne jest uchwycenie proporcji ciała oraz ukazanie faktury materiału ubrania.
Tylko wprawionym rysownikom udaje się w pełni ukazać potencjał tego stylu.








Megan Hess



Buszując ostatnio w internecie odkryłam niezwykle interesującą postać Megan Hess. Nawet nie wiem gdzie wyszperałam informację o niej. Zajmuje się ilustracją mody, ale nie jest projektantką. Często współpracuje z magazynami oraz wydaje własne książki pełne przepięknych ilustracji. Jej rysunki mnie zachwyciły. Mocne kontury oraz wyraziste kolory dodają charakteru jej ilustracjom. Widać w nich inspiracje osobistościami takimi jak Audrey Hepburn, Sophia Loren czy Grace Kelly. 






 









Jeżeli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat ilustracji modowej lub zobaczyć więcej pięknych rysunków, polecam odwiedzić bloga Paperfashion, który był jednym z czynników które zainspirowały mnie do zainteresowania się tematem fashion ilustration.







żródła zdjęć: 


Categories: ,

Leave a Reply