MARIO SORRENTI



Vogue Paris,
sierpień 2012


MARIO  SORRENTI

Mario Sorrenti urodził się w 1971 roku w Neapolu. Znany jest głównie ze zdjęć publikowanych w Vogue i Harper's Baazar. Na swoim koncie ma także reklamy, między innymi: Calvin Klein, Benetton czy  Lancôme.
Jego zdjęcia znalazły się także w kalendarzu Pirelli na 2012 rok.

Kiedy rok temu dostałam mojego pierwszego Vogue'a, oglądałam go z nabożeństwem. Nie znałam się wtedy na modzie ani nie znałam wielu fotografów z nią związanych, ale to, co zobaczyłam w paryskim Vogue zachwyciło mnie do tego stopnia, że nawet dzisiaj, przeglądając ten sam egzemplarz, nie mogłam oderwać wzroku od pięknych fotografii, które widziałam już dziesiątki razy. Właśnie w tym magazynie po raz pierwszy zobaczyłam prace Mario Sorrenti. Dzisiaj, pisząc tego posta, nie mogłam się zdecydować, które zdjęcia chcę wam przedstawić. Wybór był bardzo trudny. Wiedziałam, że chcę wam pokazać to, co sprawiło, że zapałałam miłością do mody i fotografii, ale musiałabym wtedy wrzucić tutaj 65 zdjęć, a tego nie jestem w stanie zrobić(trochę mnie się nie chce;)). Więc musiałam się ograniczyć tylko do kilku. Wybór był tak trudny, że na straciłam na niego dwie godziny. 
W końcu udało się ograniczyć ilość zdjęć do pięciu, moim zdaniem, najlepszych. Każde zdjęcie jest inne, ale każde w swój szczególny sposób oddziałuje na odbiorcę. Widać, że aparat służy nie tylko do zarabiania pieniędzy, ale przede wszystkim jest narzędziem do zatrzymywania chwili i ukazywania emocji. Mario Sorrenti uważany jest za jednego z najlepszych fotografów wszech czasów i w pełni zasługuje na ten tytuł. 


Anja Rubik
                                                           
Penelope Cruz
Vogue Paris,
sierpień 2012
Vogue Paris,
sierpień 2012



Vogue Paris,
sierpień 2012

Leave a Reply